قطره باران

موضوعات و مقالات روانشناسی

قطره باران

موضوعات و مقالات روانشناسی

ریلکس شدن

نکاتی در تعلیم پرانایاما

1_ هر صبح زود به ندای درونی پاسخ گویید و برای اجرای تمرینات تنفسی آماده شوید، تمرینات را در هوای آزاد با یک اطاق تهویه شده و خشک شروع کنید، چون تمرینات تنفسی نیاز به تمرکز فکر دارد  لذاباید در اطاق تنها بود تا توجه به افراد دیگر معطوف نگردد.

2_ قبل از شروع به تمرینات تنفسی مجاری بینی و حلق را با آب تمییز کنید ، وقتی که تمرینات تمام شد یک فنجان شیر یا غذای مختصری صرف نمایید .



3_ از پرخوری ،صحبت کردن بیش از حد ، خواب زیاد ، معاشرات بسیار با دوستان پرهیز کنید .

4_ در هنگام نگهداری تنفس در ریه ها از لرزش عضلات صورت جلوگیری نمایید .

5_ تمرینات تنفسی را بلافاصله بعد از بیدار شدن شروع کنید این کار جسم شما را شفاف می کند و از تمرکز فکر لذت خواهید برد ، سعی کنید یک برنامه مناسب و منظم از لحاظ وقت تنظیم نمایید .

6_ هنگام اجرای تنفس بدن را بی سبب تکان ندهید و گاه و بی گاه خود را نخارانید ، در وقت اجرای تمرینات تنفسی ، افکار و تمرکز فکر باید مانند صخره محکم و استوار باشید .

7_ روزهای اول تمرین برای اندازه گیری زمان نگهداری هوا در ریه ها می توانید در ذهن خود شمارش کنید اما پس از مدتی نیاز به اینکار نیست و این نظم بطور طبیعی در ریه ها به وجود خواهد آمد .

8_ وقتی خسته هستید تمرینات تنفسی را شروع نکنید ، اجرای دم و بازدم باید توام با لذت و نشاط باشد .

9_ پس از تمرینات بلافاصله نگیرید بلکه حدود نیم ساعت استراحت کنید ، چنانچه در طول تمرین عرق کردید عرق خود را با حوله پاک نکنید بلکه محل آنرا با دست ماساژ دهید ، با بدن عرق دار ، خود را در معرض هوای خشک و سرد قرار ندهید .

10_ حداقل پانزده دقیقه به تمرینات تنفسی مشغول شوید و تمرینات را روز به روز مطابق میل خود عوض نکنید .

11_ دم و بازدم را به آرامی انجام دهید و صدای دیگری از مجاری تنفسی تولید نکنید .

12_ در ماه اول تمرین دم و بازدم را بدون نگهداری هوا در ریه انجام دهید ، پس از یکماه می توانید وقت بیشتری را برای بازدم صرف نمائید تناسب وقت برای انجام عمل دم و بازدم به نسیت یک و دو است یعنی زمانی که برای فرو بردن هوا صرف می شود در بازدم به دو برابر افزایش می یابد .

13_ پرانایاما در شکل مردم پسند و مقدماتی ممکن است به وسیله هرکس و در هر موقعیت و وضعیت ((نشسته یا ایستاده)) و یا در حال قدم زدن اجرا گردد . افرادی که پرانایاما را مطابق با متدهای مشروحه انجام دهند ثمره آن مضاعف خواهد بود .

14_ مدت نگهداری هوا را در ریه با موفقیت در دوره اول تمرینات به چهار ثانیه و در دوره دوم هشت ثانیه و در دوره سوم تا دوازده ثانیه افزایش دهید .

منتظر مطالب شما هستیم

تنفسهای معروف روش هندی

تنفس پاک کننده یا (کاپالا بهاتی)

این تنفس پرانا یاما نیست، بلکه تنفسی است که برای پاک کردن درون به کار می رود.

طرز تنفس به این تریق است که چهارزانو می نشینید، چشمها را می بندید و ریه ها را به آرامی از هوا پر می کنید، ولی هنگام خارج کردن با سرعت و قدرت و فشار تمام باید هوا را بیرون برانید، مثل اینکه می خواهید همه هوا را در یک لحظه بیرون بریزید، مثل اینکه در کاسه ای چربی آی گرم ریخته اید و آن را می چرخانید که یکباره خالی کنید تا همه کثافات کاسه بیرون ریخته شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
میترا 1390/01/06 ساعت 11:19 ب.ظ http://pouyacarpet.mihanblog.com/

31.111110855720125.8179297569202سلام
جالب بود
پیش منم بیا
بلاگ من در مورد
کار در منزل برای خانمای باذوقه
اگه خواستی منو با همین عنوان لینک کن و بگو به چه اسمی لینکت کنم
و یه چیز دیگه وبلاگ منو با اینترنت اکسپلورر باز کن که خوشگلتره
منتظرتم مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد