قطره باران

موضوعات و مقالات روانشناسی

قطره باران

موضوعات و مقالات روانشناسی

رابطه علاقه زوجین با فرم خوابیدن آنها در کنار یکدیگر

 

 

عوامل متعددی در روابط بین افراد تأثیر دارد. از جمله در رابطه زن و مرد (چه ازدواج و ...) یک سری مسائلی بی اهمیّت شمرده می شود، در حالی که همین مسائل، جزئی از زبان عشق است. یکی از آنها طرز خوابیدن دو نفر است که کاملاً حد و اندازه علاقه دو نفر را به هم نمایان می کند.

ادامه مطلب ...

مردان هم چرخه ای مشابه قاعدگی دارند

آیا فکر می کنید سیکل قاعدگی تنها در زنان وجود دارد؟ تغییرات دوره ای در میزان هورمون مردانه (تستوسترون) در مردان نیز می تواند باعث تغییرات در خلق ، میل جنسی ، سطح انرژی ، رشد ریش و حتی تعداد اسپرم شود.پژوهش ها نشان می دهند که مردان در هنگام در اوج بودن این چرخه، احساس خوب بودن دارند، دارای اندامی متناسب هستند و میزان خواب آنها کمتر است، در حالی که در زمان افت در این چرخه، بی علاقه و بی تفاوت هستند و تمایل به بزرگ کردن مسائل کوچک دارند.
به این ترتیب و با پیگیری وضعیت چرخه ماهیانه خود، مردان قادر خواهند بود تا تغییرات خلق و خوی خود را بهتر پیش بینی کنند و با دیگران ارتباط بهتری داشته باشند و از بودن در کنار دیگران احساس بهتری داشته باشند

تاثیر رابطه جنسی بروی سلامتی

1- بهبود حس بویایی: پس از رابطه جنسی ترشح هورمون پرولاکتین افزایش مییابد. این هورمون سبب میگردد تا سلولهای بنیادی مغز نورونهای جدیدی را در پیاز بویایی مغز ایجاد کنند. (در دوران شیردهی نیز این بهبودی حس بویایی در زنان مشاهده میگردد)

ادامه مطلب ...

آیا مردان باهوش تر از زنان هستند؟

پاسخ: البته که مردها باهوش تر نیستند! 

 

  

بر اساس تحقیقات 50 سال اخیر قرن بیستم به روی ماهیّت درجه ی هوش در جنسیت های مختلف، به این نتیجه رسیده اند که درصد هوش زنها و مردها تقریباً یکسان است، امّا مردها از استعداد و هوش خود در جهت های متضاد استفاده می کنند، بطوری که بیشتر نابغه ها از جنس مذکر هستند امّا در مقابل نیز بیشتر افراد غیر موفق و بی استعداد نیز مردها هستند، در حالی که زنها همیشه یک سیر عادی را در این زمینه طی می کنند. البته این نتیجه نیز خیلی منطقی نیست و نیاز به بررسی دقیق تری دارد.

صرف نظر از این نتایج چند ساله باز هم تاکنون هیچ تحقیقاتی تنوانسته است تفاوت بارزی را بین درصد هوش مرد و زن نشان دهد.

ادامه مطلب ...

روانشناسی شخصیت

چه سئوالاتی در جلسات خواستگاری باید مطرح شود ؟
چه سئوالاتی در جلسات آشنایی دختر و پسر جهت خواستگاری و ازدواج باید مطرح شود:
من بیشتر دوست دارم به جای ماهی به شما ماهیگیری را یاد بدهم. یعنی نحوه سئوال ساختن را می گویم، سئوال را خودتان طرح کنید .

نکاتی وجود دارد که در طرح سئوالات جلسات
خواستگاری ، شناسایی دختران و پسران در رابطه هایشان یا ....، کمک می کند که فرد شناخت عقلانی ( نه احساسی) نسبت به طرفش کسب کند باید دارای شرایطی باشد که بعضی از آنها به قرار ذیل است:

ادامه مطلب ...

تاثیرات بوسه در روابط زناشویی

ما افکار خود را با یک لبخند انتقال می دهیم، عشق را در کلمـات می گنجانیم و علایق خود را بابوسه ابراز می نماییم.

نـویسنده کتاب "عشق و رابـطه جنسی"، دکتــر جان فری مـعتقد است: "بوسیدن هنر است و نشان دهنده یک نوع بیان فردی و کاملاً شخصی از عشق و محبت می باشد."

بوسه زمانی ایجاد می شود که زوجین برای اولین بار به هم نزدیک می شوند، پس کاملاً طبیعی است که دو طرف کمی مضطرب شده و عصبی شوند.

از یک منبع با نویسنده بی نام"کتاب بوسه ها" اینطور برداشت می شود که: "بوسه یک عمل کاملاً دو طرفه بوده؛ تا ندهید نمی توانید بگیرید و بالعکس."

ادامه مطلب ...