قطره باران

موضوعات و مقالات روانشناسی

قطره باران

موضوعات و مقالات روانشناسی

این 7 را یادداشت کنید، ضرر نمی کنید!

آیا شما در زندگی روزمره تان عادت به تهیه فهرست دارید؟ مثلا وقتی می خواهید برای خرید به سوپرمارکت بروید، فهرست چیزهایی که لازم است بخرید، یادداشت می کنید؟ حدود 75 درصد آمریکایی ها این کار را انجام می دهند.
آنها نه تنها برای خرید از سوپرمارکت، بلکه برای انجام تمام کارهای شان از دنبال کردن اهداف بلندمدت گرفته تا ارزیابی زندگی شان و خیلی مقاصد دیگر، فهرست تهیه می کنند.
نتایج پژوهش های جدید نشان می دهد که نوشتن فهرست، می تواند از چند راه به سلامت ذهن و جسم کمک کند؛ از احساس رضایت بیشتر گرفته تا افزایش دفعات ورزش هفتگی. این مطلب دلایل کافی برای عادت کردن به این کار به شما می دهد.

ادامه مطلب ...

چگونه موفق شویم

STUDY while others are sleeping
مطالعه کن وقتی که دیگران در خوابند

PLAN while others are playing
برنامه ریزی کن وقتی که دیگران مشغول بازی کردنند

DECIDE while others are delaying
تصمیم بگیر وقتی که دیگران مرددند

PREPARE while others are daydreaming
خود را آماده کن وقتی که دیگران در خیال پردازیند

BEGIN while others are procrastinating
شروع کن وقتی که دیگران در حال تعللند

WORK while others are wishing
کار کن وقتی که دیگران در حال دعا کردنند

SAVE while others are wasting
صرفه جویی کن وقتی که دیگران در حال تلف کردنند

LISTEN while others are talking
گوش کن وقتی که دیگران در حال صحبت کردنند

SMILE while others are frowning
لبخند بزن وقتی که دیگران خشمگینند

PERSIST while others are quitting
پافشاری کن وقتی که دیگران در حال رها کردنند

بهترین راهکارهای کاربردی برای مطالعه

آمارها نشان داده که ذهن انسان در زمان های کوتاه و مکرر بسیار متمرکزتر از زمان های طولانی عمل می کند. بنابراین حتی اگر فقط ده دقیقه برای درس خواندن فرصت دارید، آن را به فواصل زمانی کوتاهتر تقسیم کنید. همچنین بهتر است پس از هر ده دقیقه درس خواندن به خودتان استراحت بدهید. از آنجا که مغز انسان به منظور ساخت پروتئین و تجدید نیرو به زمان نیازمند است، این روش کارایی بسیاری دارد. زمان استراحت به مغز فرصت جذب آموخته ها را می دهد، در مقابل درس خواندن برای مدت زمان طولانی نه تنها کسالت آور است بلکه باعث خستگی، ایجاد استرس و گیج شدن می شود، در نتیجه قدرت یادگیری را کاهش می دهد.

در این مقاله چند نکته در رابطه با مطالعه مفید را پیش روی شما دوستان قرار می دهیم که امید است مورد استفاده قرار گیرد. لذا برای درس خواندن مفید لطفا توصیه های کاربردی زیر را بکار گیرید:

ادامه مطلب ...

10 عادت کاری مثبت در افراد موفق

افراد موفق عادت‌های کاری مثبت زیادی دارند. در هر زمینه کاری، عشق به کار افراد را به هم متصل کرده و موجب شادی همه می‌شود. بااینکه بعضی ‌اوقات، جسم ضعیف است، اما روح همچنان مشتاق است. یادتان باشد که بدن سالم و عقل هوشیار سرمایه‌هایی عالی هستند. اگر تحت فشار و استرس زیادی هستید، سعی کنید کمی استراحت کنید تا انرژیتان دوباره برگردد. فردا روز دیگری است.

این راهکارها را امتحان کنید: 

  

http://www.mardoman.net/files/articles//65074115.jpg

ادامه مطلب ...

در زنـدگی زنـاشویی، چـرا نـاسازگاری ؟!

  

متأسفانه هنوز در جامعه ما ازدواج های تحمیلی، شرایط سنی نامتناسب و ازدواج مجدد دیده می شود و هنوز بسیاری از جوانان تنها با دل خود پا پیش می گذارند و وارد زندگی زناشویی می شوند. آنچه در اینجا به آن می پردازیم، آیین همسریابی نیست، بلکه قصد داریم با بیان دلایل اصلی بروز اختلاف میان همسران و روش هایی ساده برای احتراز از آنها، قدمی در راه بهبود بخشیدن به روابط داخلی خانواده برداریم چراکه با اتخاذ روش های ساده می توان از بروز بسیاری اختلافات جلوگیری کرد.

ادامه مطلب ...