قطره باران

موضوعات و مقالات روانشناسی

قطره باران

موضوعات و مقالات روانشناسی

کاهش استرس با مدیریت زمان

مشغله کاریتان هرچقدر که باشد، این مهارت‌های مدیریتی می‌تواند کمکتان کند زندگی برایتان قابل‌کنترل‌تر شده و کم‌کم با استرس خداحافظی کنید.

درمیان استرس‌زاترین چیزهایی که در این عصر به آن روبه‌رو هستیم این است که مجبور باشیم در فرصتی بسیار کم کارهای زیادی را انجام دهیم. آیا می‌دانید که فشار نداشتن وقت کافی جزء متداول‌ترین مشکلاتی است که انسان امروز با آن روبه‌رو است؟ به همین دلیل است که مدیریت زمان یک الزام است، مخصوصاً اگر بخواهید سطح استرستان را پایین بیاورید.

ادامه مطلب ...

7 راه ساده برای ارتقاء کیفیت زندگی

 

http://www.stratejoy.com/wp-content/uploads/2009/04/rainbow-joy.jpg

 

همه آدم‌ ها برای شاد و سالم بودن به خودشان بدهکار هستند. ما مسئول احساسمان هستیم و خوشبختی یکی از آن چیزهای ناپایداری است که ممکن است روزی چند بار تجربه کنیم یا اصلاً تجربه اش نکنیم. خیلی چیزها دوروبر ما وجود دارد که می‌تواند خوشبختی را از ما بگیرد اما اگر این چیزها به درستی کنترل شوند، می‌توانند عصبانیت، خستگی‌ها و ناراحتی‌های ما را به آرامش و توازن تبدیل کند.

"ثروت و مقام نیست که به شما خوشبختی می‌دهد، بلکه آرامش و اشتغال است که اینکار را می‌کند." –توماس جفرسون 

ادامه مطلب ...

!!چگونگی اتمام رابطه با معشوق خیانتکار


چگونگی اتمام رابطه با معشوق خیانتکار !


 
بله! پایان یک رابطه همیشه عذاب آور است ، اما حقیقت این است، برخی رابطه ها به دلیل عدم روراستی طرفین ، خود به خود قبلا" ازبین رفته است!
ادامه مطلب ...

نکاتی درباره ازدواج خوب

1- وقتی بلد نیستیم ارتباط برقرار کنیم، بعید است ازدواج خوبی داشته باشیم زیرا ازدواج به مهارت‌های ارتباطی بالایی احتیاج دارد. مهارت‌های ارتباطی موضوع پیچیده‌ای نیست. در درجه اول ارتباط با خودمان باید درست باشد. کسی که خودکم‌بین است ارتباط‌هایی دارد نه به خاطر عشق و تعهد بلکه به خاطر این‌که ضعف‌های درونی‌اش را پر کند. همسر چنین آدمی همیشه باید طوری عالی باشد که این آدم، اعتمادبه‌نفس نداشته‌اش را از او دریافت کند، این می‌شود یک رابطه انگلی عاطفی.

ادامه مطلب ...